خصوصیات مدیر پروژه
ده خصوصیت ارتباطی مدیران پروژه بزرگ
اگر مدیر پروژه ای نتواند در برقراری ارتباط با ذینفعان پروژه خوب عمل کند، مسلما نمیتواند مدیر پروژه خوبی باشد.فکر می کنید مدیران بزرگ چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنند ؟ مدیران پروژه بزرگ هنگام صحبت با دیگران ارتباطی عاطفی برقرار میکنند. صحبتهای آنها به گونهای به دیگران الهام میبخشد که به آنچه غیرممکن میپنداشتند دست یابند. ده روش برای انتقال پیام مدیران بزرگ به شرح زیر می باشد:
۱– ذینفعان پروژه را خوب میشناسند
مدیران پروژه بزرگ نگران این نیستند که مهم جلوه کنند، تخصص خود را به رخ بکشند یا خود را بزرگ نشان دهند. در عوض، به این فکر میکنند که ذینفعان پروژه چه نیازمندی هایی دارند و نیاز دارند چه بشنوند و چطور میتوانند این پیام را منتقل کنند تا به گوش آنها برسد. البته این بدان معنی نیست که مدیران پروژه حرفهایی میزنند که ذینفعان میخواهند بشنوند، دقیقا برعکس – حرفهایی میزنند که دانستنش برای آنها مهم است، حتی اگر خوشایند نباشد.
۲– در زمینه زبان بدن تخصص دارند
مدیران پروژه بزرگ دائما عکس العمل ذینفعان را نسبت به پیامشان پیگیری میکنند. در دریافت سرنخهایی همچون حالات چهره و زبان بدن مخاطب سریعند چرا که میدانند این تنها بازخوردی است که برخی افراد ارائه میدهند. مدیران پروژه از این تخصص برای اصلاح پیام و تعدیل روابطشان استفاده میکنند.
۳– صادقاند
بهترین مدیران پروژه میدانند که روابط باید به منظور اثربخشی بیشتر، واقعی باشد. آنها نمیتوانند ذینفعان را وادار به تجزیه و تحلیل صحبتهایشان کنند تا راست را از دروغ تشخیص دهند. وقتی نتوانند اطلاعات خاصی را بیان کنند، حقیقت را میگویند چرا که پاسخهای موقت و نیمه درست منجر به بیاعتمادی و اضطراب میشود. در هر دو شرایط خوب و بد، صداقت اعتماد میآورد.
۴– قابل اعتمادند
مدیران پروژه بزرگ سعی نمیکنند کسی که نیستند، باشند. حتما دلیلی داشته که زاکربرگ با یک پیراهن ساده و شلوار جین،...